top of page

„Dieta na wynos. 100 przepisów na zdrowy lunch” Viola Urban

Doszliśmy do momentu, w którym nie szanuje się ani potrzeby snu, ani potrzeby racjonalnego żywienia, zwłaszcza w pracy. Sen zajmuje znaczną część doby, podobnie jak jedzenie posiłków, jednak wieczna gonitwa sprawia, że sen jest krótki i płytki, a żywność stała się fast.

Zatem jak zamienić kanapki w pracy na zdrowy lunch? Jak gotować tanio, smacznie, zdrowo i jak się tym najeść?

Jest ktoś, kto wprawnym okiem dietetyka zebrał w postaci książki 100 przepisów na zdrowy lunch, ktoś, kto stworzył dietę na wynos, którą możemy zabrać ze sobą w formie lunchboxa lub zjeść w domu i nie truć się śmieciowym fast foodem.

A jest nią Viola Urban, która jest dyplomowanym dietetykiem medycznym, prowadzi bloga, a przede wszystkim jest bardzo aktywną kobietą pełną pasji i zaangażowania.

Co wyróżnia książkę Violi Urban?

Od razu zwróciłam uwagę na porady #OkiemDietetyka – do każdego przepisu jest ich pełna garść, to w nich autorka podpowiada jak chociażby przerobić dany przepis na wersje wegańską, czym zastąpić składniki, których jeść nie możemy ze względu na nietolerancje czy też alergie spożywcze.

Przepisy Violi Urban mają właśnie te cechę, którą ja w przepisach uwielbiam: są elastyczne i można je modyfikować do woli, a to zachęca do eksperymentów w kuchni.

Druga rzecz, która mnie zaskoczyła pozytywnie to podanie przez autorkę składników na jedną porcję – nagle gotowanie dla jednej osoby nabiera innego znaczenia. Nic się nie marnuje, są podane konkretne gramatury (łyżki, szklanki, gram), wystarczy zrobić zakupy i chwilę później można cieszyć się smakiem, bo przygotowanie przepisów nie zajmuje dużo czasu, w przypadku tych propozycji posiłków gotowanie nie musi być katorgą i zajmować pół dnia, a jedyne na co się ma ochotę po jego przygotowaniu to odpoczynek.

Ponadto wartości odżywcze podane w książce są na jedną porcję, a przed każdym rozdziałem autorka prezentuje je również w stosunku do dodatków sałatek, koktajli, zup, które mogą zwiększyć ich kaloryczność.

Na początku książki znalazło się miejsce na wstęp, gdzie znajdziemy poradnik zakupowy, a także porady w co pakować przygotowany lunch oraz co nieco na temat składników odżywczych i kilka słów na temat podgrzewania posiłku w… mikrofali, do której chyba nigdy się nie przekonam.

Swoją przygodę z książką Violi Urban zaczęłam od przepisu na klasyczny chłodnik bez gotowania, przygotowanie go zajęło mi maksymalnie 15 minut, a smakowało nieziemsko.

Przygotowałam też domową shoarmę bowl, przepis nieco zmodyfikowałam do swoich możliwości, niestety nie udało mi się zdobyć świeżej kolendry, więc zamieniłam ją na świeżą pietruszkę z warzywniaka, a z komosy ryżowej zrezygnowałam na rzecz ryżu jaśminowego.

Wyszło przepysznie!

Jak przeczytałam w książce, w planach autorka ma stworzenie cyklu pięciu książek na każdy posiłek dnia. Na razie są lunche oraz śniadania czyli Poranne inspiracje. Zdrowe śniadania w 15 minut, które już kupiłam i czekam na kolejne inspirujące pomysły na posiłki!

Madame Booklet

 

Dieta na wynos. 100 przepisów na zdrowy lunch

Viola Urban

Projekt okładki: Alicja Kaczmarek

Data wydania: 24 kwietna 2019

240 stron

 

Nie ma jeszcze tagów.
bottom of page