top of page

„Doggerland. Podstęp” Maria Adolfsson


Brutalne morderstwo, kobieta detektyw oraz tajemnica sprzed lat.

Tytułowy Doggerland to fikcyjny archipelag, stworzony przez Marię Adolfsson na potrzeby opowiedzenia zaskakującej historii śmierci kobiety, który został przez nią przedstawiony na tyle szczegółowo i prawdziwie, że nie sposób oprzeć się wrażeniu, że istnieje naprawdę.

To właśnie ta drobiazgowość skandynawskiej autorki sprawia, że jej styl pisania określiłabym jako opieszały, tak jakby ociągała się, by wyjawić czytelnikowi wiele tajemnic związanych z zagadkowym morderstwem, który jest zaledwie wierzchołkiem góry lodowej zdarzeń, który działy się lata temu.

Niektórzy czytelnicy lubią, gdy akcja powieści rozgrywa się niepospiesznie, inni niekoniecznie, dlatego sądzę, że ten kryminał może nie wszystkim się spodobać, zwłaszcza, że główna bohaterka nie jest idealna, momentami irytująca, a akcja snuje się wokół wszystkiego i jednocześnie niczego – mam na myśli chociażby sytuacje, gdy bohaterka wraca przez blisko 30 stron z hotelu do domu. I z początku wydawało mi się to dość nudne, natomiast później, gdy już przebrnęłam prze te 30 stron, doceniłam tę niepospieszną akcję i się w niej zatraciłam, a już z pewnością nie spodziewałam się takiego zakończenia.

Co więcej, z każdą kolejną stroną zaczęłam zdawać sobie sprawę, że autorka pragnie stworzyć wyraziste tło dla powieści i nie bez powodu, ponieważ historia Doggerland nie zakończy się na Podstępie, bo na komisarz Karen Eiken Hornby czeka kolejna brutalna zagadka…

Choć byłam blisko rozwiązania tej zagadki, Adolfsson udało się mnie zaskoczyć.

Pozytywnie!

Madame Booklet

 

Maria Adolfsson urodziła się w 1963 roku i wychowała na szwedzkim archipelagu. Obecnie mieszka w Sztokholmie, gdzie jest dyrektorem ds. komunikacji. Boi się samolotów i tuneli, przez co nie podróżuje, ale w swojej głowie odwiedziła już wiele miejsc, a także stworzyła kilka nowych. Obecnie pracuje nad tomem drugim Doggerland: After the Storm

*materiały prasowe wydawcy

 

Doggerland. Podstęp

Felsteg

Maria Adolfsson

Cykl: Doggerland

Tłumaczenie: Agata Teperek

480 stron

 

Nie ma jeszcze tagów.
bottom of page